Pismo FZZMK ws. zmniejszenia liczby zakładów
FZZMK 17/02/13 Warszawa, dn. 18.02.2013 r.
Pan Ireneusz Wasilewski
Prokurent-Dyrektor Zarządzający
Pełnomocnik Zarządu
ds. zarządzania zasobami
i optymalizacji procesów
PKP CARGO Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Szanowny Panie Dyrektorze,
W związku z zapowiedziami Pana Jakuba Karnowskiego Prezesa PKP S.A. dotyczącymi przygotowania Spółki PKP CARGO S.A. do debiutu giełdowego oraz równoległych działań mających na celu zmniejszenie liczby zakładów w tej Spółce, Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych na podstawie § 32 pkt 3 Porozumienia w sprawie wzajemnych zobowiązań stron ZUZP dla pracowników zatrudnionych przez Zakłady PKP CARGO S.A. wnosi o spotkanie dotyczące wyżej opisanych kwestii. Termin spotkania proponujemy uzgodnić w trybie roboczym.
Z uszanowaniem
Przewodniczący Federacji
/-/
Grzegorz Siódmak
Ubezpieczenie Zdrowotne
FZZMK 14/02/13 Warszawa, dn. 14.02.2013 r.
Pan Ireneusz Wasilewski
Prokurent-Dyrektor Zarządzający
Pełnomocnik Zarządu
ds. zarządzania zasobami
i optymalizacji procesów
PKP CARGO Spółka Akcyjna
ul. Grójecka 17
02-021 Warszawa
Szanowny Panie Dyrektorze,
Federacja Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych uprzejmie prosi o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym (pakietem medycznym) na zasadach jak dla kadry menadżerskiej Spółki pozostałych pracowników.
Uważamy, że oprócz kadry menadżerskiej, wśród których są naczelnicy i zastępcy naczelników sekcji również inni pracownicy zasługują na takie świadczenia od pracodawców.
Na wielu stanowiskach pracy pracownicy wykazują się wielkim zaangażowaniem w pracy a ich dyspozycyjność i mobilność w pracy przynosi nieocenione korzyści dla naszego przedsiębiorstwa.
Uczciwym i sprawiedliwym posunięciem byłoby zaproponowanie przez pracodawców pracownikom takiego pakietu medycznego.
Z uszanowaniem
Przewodniczący Federacji
/-/
Grzegorz Siódmak
Sosnowiec apeluje do PKP o wspólny unijny projekt w sprawie zabytkowego dworca w Maczkach
Prezydent Sosnowca zaapelował w środę do PKP o wspólne przygotowanie i zgłoszenie do unijnych środków projektu rewitalizacji dzielnicy Maczki. W tej dawnej kolejowej osadzie stoi zrujnowana perła kolejowej architektury - dworzec na dawnej granicy Rosji i Austrii. Podczas środowego spotkania z dyrektorem PKP S.A. ds. nieruchomości Jarosławem Batorem, prezydent Sosnowca Kazimierz Górski zaproponował władzom spółki wspólny unijny projekt - w oparciu m.in. o posiadane w Maczkach przez kolej ok. 200 ha gruntów. Projekt mógłby odnosić się do założeń ochrony historycznego dziedzictwa kolei i rewitalizacji zdegradowanej dzielnicy.
Prywatyzacja PKP Cargo S.A.
– Dostaliśmy zgodę ze strony Ministerstwa Transportu na doprowadzenie do końca procesu prywatyzacji PKP Cargo. Wybraliśmy już konsorcjum banków i kancelarię prawną, które będą nas wspomagać w tym procesie – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”Jakub Karnowski, prezes PKP SA. Jak dowiedział się PAP, doradcami PKP SA w ofercie publicznej PKP Cargo będą Goldman Sachs, Morgan Stanley i Dom Maklerski PKO BP.
Martin Schulz przemawia do Rady
Przewodniczący PE Martin Schulz przemawia do Rady
Dnia 07.02.2013 rozpoczęło się kolejne już posiedzenie Rady Europejskiej, na którym podjęta ma zostać decyzja dotycząca Wieloletnich Ram Finansowych 2014-2020. Od ponad miesiąca temat ten jest najważniejszą kwestią dotyczącą przyszłości Unii Europejskiej. Przed rozpoczęciem obrad szczytu swoje przemówienie wygłosił Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Martin Schulz.
Poniżej prezentujemy treść tego przemówienia:
Przemówienie przewodniczącego Parlamentu Europejskiego Martina Schulza w Radzie Europejskiej w dniu 7 lutego 2013 r.
- Obowiązuje słowo mówione -
SzanowniPaństwo!
Nowy rok zaczyna się od dobrych wiadomości: wiele wskazuje na powolne ożywienie koniunktury, kryzys euro zniknął z nagłówków, powracają inwestorzy. Jednak rzeczywisty koniec kryzysu nastąpi dopiero wtedy, gdy przezwyciężone zostaną skutki społeczne kryzysu finansowego, wysokie bezrobocie, wzrost ubóstwa i zadłużenie publiczne. Do tego czasu musimy ukierunkowywać nasze wspólne działania na poprawę koniunktury w Europie.
Na tej drodze zrobiliśmy już duży krok naprzód: niebezpieczeństwo zagrażające strefie euro zniknęło. Decydujące znaczenie miała niezłomna wola polityczna, aby utrzymać jedność strefy euro. Takiej niezłomnej woli politycznej, by opowiedzieć się za naszą wspólną przyszłością, potrzebujemy również dzisiaj podczas czekających nas negocjacji i w obliczu wyzwań, jakie staną przed nami.
Zespół do Spraw Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym
W załączeniu przedstawiamy materiały przedstawione na posiedzeniu Zespołu do Spraw Bezpieczeństwa w Transporcie Kolejowym w dniu 5 lutego 2013 r.
Ankieta związana z opracowywaniem projektu założeń do projektu ustawy o czasie pracy maszynistów:
1) Które z zagadnień zawartych w przepisach Kodeksu pracy, Układach Zbiorowych Pracy
i Regulaminach Pracy odnoszących się do czasu pracy powinny być uregulowane
w przepisach projektowanej ustawy?
2) Proszę o propozycje określenia w projekcie ustawy dobowego, tygodniowego, miesięcznego wymiaru czasu pracy maszynisty, okresów odpoczynku i przerw w pracy oraz maksymalnego czasu prowadzenia pociągów, pojazdów trakcyjnych w dzień
i w nocy.
3) Czy Państwa zdaniem projektowana ustawa powinna określać sankcje dla maszynistów
i pracodawców za naruszenie postanowień dotyczących czasu pracy w formie kar pieniężnych wymierzanych przez właściwy organ administracji publicznej?
4) Czy należy wprowadzić do projektowanej ustawy (w odniesieniu do maszynistów prowadzących pociągi, pojazdy trakcyjne wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej) pojęcie „odpoczynku poza miejscem zamieszkania” zawarte w przepisach umowy między Stowarzyszeniem Kolei Europejskich (CER) a Europejską Federacją Pracowników Transportu (ETF) w sprawie niektórych aspektów warunków pracy pracowników wykonujących pracę w trasie, uczestniczących w świadczeniu interoperacyjnych usług transgranicznych w sektorze kolejowym, o których mowa w art. 25 u ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), jednocześnie określając czas jego trwania?
5) Które z czynności wykonywanych przez maszynistę, oprócz prowadzenia pociągów, pojazdów trakcyjnych, powinny być Państwa zdaniem wliczane do czasu pracy maszynisty?
6) Czy w projektowanej ustawie powinien być określony limit godzin nadliczbowych wykonywanych przez maszynistę ponad obowiązujące normy czasu pracy. Jeżeli tak, to jaki powinien być ten limit?
7) Czy czas prowadzenia pociągów, pojazdów trakcyjnych w dwuosobowej obsadzie powinien być taki sam jak w obsadzie jednoosobowej trakcyjnej?
8) Proszę o inne propozycje, które zdaniem Państwa powinny być przedmiotem w/w ustawy.
Zdaniem FZZMK zagadnienia, które powinny być uregulowane w ustawie to: (odpowiedź na pytania zadane w ankiecie)