Przychody Grupy PKP CARGO w 2018 roku przekroczyły 5 mld zł. EBITDA to 907 mln zł, a zysk netto sięgnął niemal 184 mln zł. Pracownicy czekają na premię.
Oświadczenie Kierownictwa OPZZ dotyczące ustawy o jednorazowym świadczeniu pieniężnym dla emerytów i rencistów w 2019 r.
Oczekujemy odpowiedzi w sprawie oceny Pilotażowego Programu Premiowego w PKP CARGO S.A.
W dniu 7 lutego 2019 roku w siedzibie Spółki PKP CARGO S.A. odbyło się spotkanie stron ZUZP na którym stronie społecznej została przedstawiona prezentacja dotycząca oceny Pilotażowego Programu Premiowego. Na spotkaniu FZZMK wniosła o przekazanie organizacjom związkowym zarówno prezentacji jak i notatki odzwierciedlającej przebieg spotkania, proponując termin siedmiu dni roboczych. Jednak do chwili obecnej nasz wniosek nie został zrealizowany. W związku z negatywną oceną części zapisów w/w Programu strony ustaliły, że konieczna będzie jego modyfikacja. Federacja wniosła zatem o przekazanie w trybie pilnym nowego projektu, argumentując powyższe potrzebą jak najszybszego poinformowania pracowników o nowych zasadach. Mimo, iż od spotkania minęło sporo czasu żadnej aktywności w tych sprawach nasza organizacja nie dostrzega. W związku z powyższym oczekujemy od przedstawiciela pracowników w Zarządzie Spółki podjęcia zdecydowanych działań skutkujących realizacją przyjętych ustaleń.
Tej treści pismo zostało dziś (5 marca) wysłane do Pana Zenona Kozendry Członka Zarządu PKP CARGO S.A.
PKP CARGO - Protokół dodatkowy nr 12 do ZUZP. Dzięki staraniom FZZMK maszyniści pozostaną w zawodzie
Notatka z posiedzenia Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa
FZZMK 26/02/2019 Warszawa, dn.26.02.2019 r.
Notatka z posiedzenia Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa
W dniu 25 lutego 2019 roku w Warszawie w gmachu Ministerstwa Infrastruktury odbyło się pierwsze w tym roku posiedzenie Zespołu Trójstronnego ds. Kolejnictwa . Należy także podkreślić , że było to pierwsze spotkanie tego gremium po blisko roku. Ostatnie 26 lutego 2018 roku. Federację na spotkaniu reprezentowali Andrzej Konieczny i Grzegorz Samek
Głównym tematem spotkania było zaprezentowanie Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 z perspektywą do 2030 roku.. I choć dokument w swojej treści mówi o tak zwanym zrównoważonym rozwoju międzygałęziowym tego sektora, to z ową równowagą ma niewiele wspólnego. Wystarczy wspomnieć, że mimo przewidywanych olbrzymich nakładów zarówno w sferze infrastrukturalnej, taborowej czy utrzymaniowej skutkiem tych działań wg strategii będzie wzrost przewozów transportem samochodowym prawie dziewięciokrotnie wyższy niż transportem kolejowym. Tak więc sławne hasło tiry na tory można włożyć między bajki.
W tym kontekście zawarte w w/w strategii zagadnienie emisyjności nie może być poważnie traktowane. Pozostaje jeszcze kwestia środków finansowych koniecznych do zrealizowania tego zamierzenia. W związku ze spodziewanym zmniejszeniem środków unijnych związanych między innymi z wyjściem Wielkiej Brytanii z unii europejskiej mają zostać wskazane alternatywne źródła pozyskiwania funduszy . Tak czy inaczej dokument wymaga dopracowania strona społeczna w sprawach różnych zgłosiła następujące tematy:
- Stan prac nad ustawą o warunkach i czasie pracy maszynisty, wg ministerstwa dokument znajduje się w końcowym etapie prac legislacyjnych projektu założeń do ustawy. Proces konsultacyjny zakończył się 22 bm i zostanie przekazany do Komitetu Stałego Rady Ministrów.
- Informacja na temat poprawki do rozporządzenia z 2014 roku w sprawie świadectwa maszynisty, zdaniem ministerstwa projekt został skonsultowany między resortowo w miesiącu marcu zostanie przekazany do konsultacji publicznych.
Została także poruszona kwestia zmiany rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruch kolejowego i sygnalizacji chodzi o przekazywanie przez dyżurnych ruchu informacji o zmianie toru jazdy. Zdaniem ministerstwa jest to zapis który stanowi konflikt między związkami zawodowymi maszynistów i dyżurnych ruchu. Zdaniem strony społecznej konfliktu nie ma a zapis który przez lata funkcjonował został niepotrzebnie wykreślony spotkanie zakończyło się ustaleniem, że współprzewodniczący spotkają się w dniu 18 marca w celu przygotowania posiedzenia plenarnego zespołu
Grzegorz Samek.
Krajowy Zjazd Delegatów FZZMK - wybory na kadencję 2019-2024
Krajowy Zjazd Delegatów Federacji Związków Zawodowych Maszynistów Kolejowych, który odbywa się w dniach 20-22 lutego w Jarnołtówku dokonał wczoraj wyboru Przewodniczącego, Wiceprzewodniczących oraz Krajowej Komisji Rewizyjnej na kadencję 2019-2024.
Przewodniczącym FZZMK ponownie został wybrany Grzegorz Samek, Wiceprzewodniczącymi wybrani zostali Jarosław Kucz i Janusz Matlak.
Do Krajowej Komisji Rewizyjnej zostali wybrani Mariusz Bogacz, Jacek Brzeziński, Daniel Konieczny, Paweł Lasowski, Tomasz Radwan, Piotr Saczko, Ryszard Wolski, Michał Zagrodnik.
Wcześniej w dniu 18 stycznia 2019 wybrano wiceprzewodniczących w spółkach: Andrzej Konieczny w PKP CARGO, Zdzisław Szewczyk w PKP INTERCITY, Robert Bednarek w Przewozach Regionalnych, Sławomir Bugajski w PKP LHS, Ryszard Lewicki w Kolejach Mazowieckich.